זירה מקצועית לאדריכלים
מעצבים ואנשי מקצוע

מאגר חברות ואנשי מקצוע מובילים בעולם הבנייה

ובנוסף מאמרים ופורומים בנושאי הבנייה והעיצוב עם מיטב אנשי המקצוע בארץ

רוצים להעלות תוכן, חדשות, אירוע או כל דבר שיעניין את הגולשים? שלחו אלינו

חשיפת סטודנטים - אלעד ישכר, אורט אולייסקי ירושלים

מאת: פורטל פרטי בניין

כרטיס ביקור

שם:
אלעד ישכר.

תחום הלימוד : אדריכלות ועיצוב פנים.

מקום הלימוד : אורט אולייסקי ירושלים.

העבודה שבחרתי להציג:פרויקט גמר (הגשת ביניים 1:100 ): בית פרטי + קליניקה לפסיכולוג.

המגרש ממוקם ברח’ רחל אמנו שבקטמון הישנה.

תכנון הבית היה מלאכת מיזוג בין חשיבה רציונאלית ואמוציונאלית שחברו יחד.

בצידי המגרש ניצבים שני מבנים, האחד (ממזרח) בנין מגורים בן 10 קומות והשני (ממערב) בית פרטי בעל שתי קומות מסורתיות, עובדה זו הכתיבה את הכיוון העקרוני כאשר השאיפה הייתה להגיע להרמוניה מרבית עם הסביבה ולגשר על פער הגבהים בין המבנים הסמוכים בעזרת ספיראלה, תוך שמירה על חזית הבית הפונה לרחוב הראשי ‘צנועה’ ובאותה נשימה מסקרנת ומזמינה גילויים חדשים המשתנים לאורך חזיתות המבנה ומשקפים את חללי הפנים אשר בעצמם מושפעים מהחוץ ואף משלבים בתוכם אלמנטים החודרים מהחוץ פנימה.

הבית חולק לשלושה אגפים/גושים ראשיים: חלל ציבורי, חלל פרטי והקליניקה.

העיקרון המנחה בהשגת סימביוזה וחיבור כל חלקי המבנה במקביל לפרטיות מרבית לדיירי הבית ופציינטים המגיעים לטיפול היה שינוי גיאומטרי בסופו של קיר האבן מתיבה לגליל ובידוד הקליניקה בעזרת ספיראלה המקיפה אותה, כאשר החלל הציבורי הינו מקטע מעגלי העוטף את הספיראלה “ונעצר” בקו הבניין. כך שעל אף גיוון הצורות התקבל מבנה מאוגד והרמוני שלא יכול ‘להתקיים’ אם יחסר אחד מאיבריו.

עם הכניסה לספירלה הופך השביל לגשר הצף מעל בריכת מים צלולים הנאגרים ממפלים קטנים העוטפים את המבנה כולו ומדמים את הקליניקה לאי בודד. צליל המים לצד הצמחייה הירוקה והצבעים הבהירים מעניקים תחושה של רוגע

ושלווה . . .

לאחר הכניסה למבנה ייווצר קשר עין עם הפסיכולוג בחלל הטיפול הנמצא במפלס נמוך יותר (-90) הנעטף גם הוא בספיראלה הפוכה לחיצונית כך שעם הירידה נסתר לפציינט מהפסיכולוג, דבר המאפשר למטופל ליהנות מהירוק הנשקף ממקצב החלונות על קיר המעטפת וכמובן להירגע לגמרי שנייה לפני שהטיפול מתחיל. . .

עבודתו של אלעד ישכר

לפניות תגובות והצטרפות באמצעות טופס משוב - סטודנטים, מכללות, אוניברסיטאות...